Veldkamp.reismee.nl

Onderweg naar San Diego

We hebben een late check out aangevraagd voor vanmorgen. Dus in plaats van om 12.00 uur mogen we om 13.00 uur uitchecken. We maken nog graag een ochtend gebruik van het mooie zwembad van het hotel in LA. We merken op dat we het helemaal niet zo warm vinden, maar wanneer we de temperatuur op de telefoon checken blijkt het toch 31 graden te zijn. We zijn gewend aan 38 +, soms 40+ temperaturen, dus dit voelt zeer aangenaam, zeker met een windje erbij (dat wordt volgende week bibberen in NL met 26 graden). Want tja helaas aan alles komt een eind, vandaag vertrekken we naar onze laatste stop, San Diego voor 3 nachten en daarna nog een laatste nacht op de luchthaven van LA voordat we weer terugvliegen naar NL.

Keurig om 13.00 uur checken we uit en ziet Jesper onze navigator deze vakantie, dat we kunnen aansluiten in een bijna 200 km lange file van LA naar SD. In groep 7, toen groep 7 nog de entree toets moest maken (doen ze nu niet meer), had hij het onderdeel kaarten al bijna foutloos gemaakt bij de toets. Dat blijkt nu maar weer, hij navigeert ons altijd foutloos naar de plaats van bestemming (heel fijn). En ik moest nog ff vermelden als aanvulling op het blog van eergisteren dat hij al had gewaarschuwd dat de Buddha winkel een motorzaak zou zijn....en ja inderdaad dat bleek te kloppen, maar wel 1 met Buddha sieraden.

Helaas blijkt zijn navigatie ook nu te kloppen, we doen over de eerste 37 km 2,5-3 uur. Afschuwelijk wat een verkeersinfarct is LA en de wijde omgeving rondom LA. Een reden om de stad te mijden. Ennuh zo bijzonder zijn die letters en sterren nou ook weer niet.... Na de eerste 50 km gaat het wel wat sneller, maar al met al doen we ruim 5 uur over 200 km. We zijn klaar met de files in LA, hopelijk gaat het beter hier in San Diego.

In San Diego aangekomen worden we uitermate vriendelijk ontvangen bij de receptie en krijgen we de grootste kamer die ze hebben. Dezelfde meneer van de receptie komt 's avonds laat nog een keer bezorgd naar onze grote kamer op de 4e verdieping (met uitzicht op Tijuana Mexico), gestormd; of alles wel goed is met ons, omdat we 911 hebben gebeld. Sorry, foutje van onze top navigator, hij moest het nummer van Delta Airlines bellen voor Eric maar toetste per ongeluk 911 in. Foutje bedankt, alles okiedokie.

Delta moet gebeld worden omdat we vanavond tot de ontdekking komen, bij checken welke stoelnummers we zitten (vindt Merel heel belangrijk), dat we geen stoelen hebben geboekt. Bedankt Merel! Terwijl we zeker weten dit al maanden geleden bij het boeken van de vlucht al hebben gedaan. Ik denk dat we in oktober of november de vluchten hebben geboekt. Dus maar ff bellen met Delta, KLM laat de vlucht nl. uitvoeren door Delta (helaas) i.p.v. door onze eigen blauwe trots. Morgen horen we of dit goed gaat komen, wordt vervolgd...