Veldkamp.reismee.nl

Eerste dag in Bangkok

We hebben heerlijk geslapen op de super goede bedden van het hotel, dat zal niet overal zo zijn in Thailand... Eerst maar eens een uitgebreid ontbijt buffet, waar we kennis maken met de heerlijkste tropische vruchten zoals Mangoesten en ramboutan. En dan sightseeing Bangkok, met het open wagentje van het hotel worden we afgezet bij de skystrain en 1 halte verder kunnen we overstappen op de boot. Een ideale manier van reizen in Bangkok, de boot. Dit was ook een belangrijke reden om te kiezen voor een hotel aan de rivier, de Chao Praya, waar veel hoogtepunten van Bangkok aan liggen die we wilden zien. We stappen uit bij het grote paleis. Daar aangekomen lopen we eerst over een markt met ongelooflijk veel spullen, vers fruit, eetstalletjes, souvenirs enz. Terwijl we willen oversteken naar het paleis worden we terug geschreeuwd door een man met politiepak en pet op. Volgens hem kunnen we tot 13.00 uur het paleis niet in omdat er op dit moment een herdenking plaatsvindt voor de slachtoffers van de vliegramp. Maar hij kan voor ons wel een tuk tuk regelen die ons naar de Big Buddha zou brengen voor 40 baht. (1 euro). Nou dat gaan we dan maar doen, wat moet je anders. Al snel blijkt dat 40 baht niet genoeg is en dat hij meer geld wil. Maar Eric houdt voet bij stuk, en de chauffeur van de tuk tuk maakt rechtsomkeert zonder zijn 40 baht te incasseren, zijn plan is mislukt. En wij staan daar dan, dat paleis was helemaal niet dicht! Welkom in Thailand, een manier om klanten proberen te winnen voor zijn tuk tuk ritjes en je langs allemaal onzin winkels rond te rijden. Tssss.....wat een land. Dus weer een taxi regelen en dan eindelijk naar het grote paleis. Daar aangekomen moeten we eerst onze kleding aanpassen. We krijgen lange rokken en blouses aan om over onze eigen kleding aan te trekken. Alleen Malin mag nog door in haar zomer jurkje, die heeft geluk. Het paleis is prachtig, we zijn er zo een paar uur aan het rondkijken, maar wat is het ongelofelijk warm. Na een paar uur gaan we wat fruit halen op het marktje en besluiten we om terug te gaan naar het hotel om nog even te zwemmen en dan allemaal douchen want we worden om 18.30 uur opgehaald door de driver van een klant van Eric, voor een diner. Heel leuk, Jesper en Merel kunnen al een aardig woordje wisselen in het Engels met de dochter Toy, van Wandee, de klant van Eric. Het eten is heerlijk, alleen staan de kids in brand van de spicy soep...en dat terwijl ze een milde soep heeft geregeld voor ons. We hebben stroopwafels en drop meegenomen voor ze. We worden weer netjes teruggebracht naar het hotel en dan slapen, volgende dag weer op tijd op.