Veldkamp.reismee.nl

Vertrek naar Kanchanaburi

Zoals afgesproken staat de driver voor ons klaar om ons via de drijvende markt, de Damnoen Saduak naar onze volgende reisbestemming te brengen, Kanchanaburi, bekend om de Bridge over The River Kwai. Dat werkt dus prima hier in Thailand, overal is wel vervoer te vinden, een tuk tuk, taxi, trein of bus, ideaal. Aangekomen bij de drijvende markt hebben we het gevoel flink afgezet te worden, met z'n vijven in een boot naar de markt varen, ruim 150 euro. Dat was niet wat we wilden, een beetje rond peddelen was beter geweest. Complot tussen driver en de bootverhuurder? We gaan zo langzamerhand aan iedereen zijn goede bedoelingen twijfelen. Maar desondanks is de tocht met de boot en de markt erg leuk om te doen maar wel weer enorm commercieel. Na een paar uur door naar Kanchanaburi. Guesthouse is wederom prima. Kinderen nemen direct een duik in het zwembad terwijl wij de spullen verdelen over de twee kamers. Na de verfrissing nog even lopen naar de bekende brug. Nog geen halve tel en we worden al weer aangesproken door een brommerchauffeur met zijspan, waar we best met z'n vijven inpassen. Jesper achterop de brommert en de rest in het zijspan, heerlijk dat windje.... En dan zijn we bij de beroemde brug, een brug met een verhaal.... Daar ontmoeten we ook de Nederlandse backpakker Marianne, leuk om even te kletsen en haar verhalen te horen over de landen die zij heeft bezocht gedurende haar drie maanden durende reis. 's Avonds gaan we eten in ons guesthouse, wederom prima, zelfs bloemkool en hutspot staan op de kaart en niet te vergeten een kroket, maar we gaan weer voor Thais, tenminste de meesten #;)Merel... Ondertussen hebben we nog voor de volgende dag een auto gehuurd om een bezoek te brengen aan de Erawan watervallen.