Veldkamp.reismee.nl

Onderweg naar Chiang Rai

Zoals afgesproken komt onze taxichauffeur die we de dag vantevoren hebben aangesproken, keurig op tijd om ons op te halen voor de saaie autorit van 3 uur naar de luchthaven Bangkok Don Muang. We zijn weer ruim op tijd op de luchthaven en eten daar wat voor de lunch. Jesper en Eric bestellen een soep en de dames gaan voor een kleffe sandwich. Monique neemt nog een paar happen soep van Eric en vanaf dat moment breekt een periode van zeker 4 dagen buikkramp en diarree aan voor Monique. 1 dag echt beroerd en misselijk, de dagen daarna hinderlijk naar we hoeven het programma niet aan te passen, Malin is weer heel erg gespannen voor haar vlucht, die is toch wel heel vliegangstig geworden, jammer en zo sneu, hoe krijgen we dat er uit? Maar dan ook knikkende knieën bij Monique; tijdens het taxiën ziet Monique rook in de cabine stromen en Jesper kijkt opeens ook wel heel zorgelijk. Snel een stewardes erbij halen die gelukkig naast ons staat. Pfffff......het blijkt de airconditioning te zijn :) Na vijf kwartier vliegen landen we in Chiang Rai voor ons avontuur in het noorden, we worden opgehaald door een taxichauffeur, geregeld via het guesthouse, die ons wegbrengt. We worden hartelijk ontvangen door Toony, de Nederlandse eigenaar van de homestay en zijn lieve vrouw Paet. De kinderen kunnen nog even lekker zwemmen in het heerlijke zwembad en dan eten we in het homestay met werkelijk kroketten en frikandellen voor de kinderen.