Veldkamp.reismee.nl

Chiang Rai

Na een goed verzorgd ontbijt door Paet met zelfs Hollandse muisjes en pindakaas voor op brood, besluiten we voor onze twee dagen in Chiang Rai een auto te huren. De wegen in Chiang Rai zijn wat minder overzichtelijk dan in Kanchanaburi. Bezienswaardigheden hebben geen adres en de Tom Tom geeft maar bezienswaardigheden aan in een straal van 6 km omtrek. Na een poosje rondrijden en een poging om via de lokale bevolking de weg uitgelegd te krijgen, wat dus niet lukt, vinden we gelukkig wel de toerist informatie. Met een ietsje betere kaart komen we uiteindelijk bij onze bestemming, het Olifanten kamp in Chiang Rai. We gaan een olifanten trip maken, weer een super ervaring! De kinderen vinden het helemaal geweldig. Vervolgens gaan we naar de hotsprings, dat valt tegen. Terug naar onze homestay om lekker te zwemmen. 's Avonds eten we in Chiang Rai en bezoeken we de night market. Wat een leuke kraampjes en souvenirs. We raken al flink bedreven in het afdingen, vooral Merel vindt dit een leuk spelletje.