Veldkamp.reismee.nl

Vertrek naar Chiang Mai

Vandaag vertrekken we naar Chiang Mai. De resort eigenaar regelt voor ons een driver, die ons via een toeristische route naar CM zal brengen, een lange weg, maar beloofd de moeite waard te zijn. Zo benutten we een reisdag met sightseeing. We gaan via the black house, waar we een reusachtige slang bewonderen, door naar de theeplantages bij Doi Mae Salong. De bergachtige rit naar de plantages toe is al prachtig. Bij de theeplantages doen we een theeproeverij, die vooral Malin heel erg leuk en gezellig vindt (lekker huiselijk theedrinken voor onze kleine huismus, dat vindt ze prettig). Vervolgens worden we naar een bijzonder mooi gelegen hotel gebracht voor de lunch. Het uitzicht is werkelijk adembenemend over de theeplantages en de lunch volgens Jesper de beste die we gehad hebben in Thailand. Dan door voor een lange rit naar Chiang Dao, waar we een bezoek brengen aan de caves. Chiang Dao is prachtig maar weer tijd te kort. Vervolgens door naar het resort, hoog tijd. Het is ook zes uur inmiddels en we hebben lang genoeg in de auto gezeten. Het resort is van een Nederlander die niet weet dat we geboekt hebben, even schrikken. Maar we zijn de enige gasten dus geen probleem. Gelukkig hebben we alle mailwisseling met prijsafspraken meegenomen en blijkt hij het ook weer te weten. Niet alles hier is goed geregeld blikt wel. Maar wel heel hartelijk en gastvrij ontvangen. Ze halen zelfs wat avondeten voor ons op. Pad Thai, de kinderen laten wel heel veel staan, maar daar heeft hij wat voor.....de kipnuggets gaan in de frituur! Als we gedoucht zijn (met water uit hun eigen bron dat stinkt naar zwavel en ijzer, bah), gaan we de volgende dag doornemen. Omdat we de enige gasten zijn en Gerrit en zijn vrouw 5 dagen vrij zijn, kunnen ze ons de hele dag meenemen. Na wat overleg kiezen we voor Quad rijden, een plaatselijke school in de bergen bezoeken en een bezoek aan een olifantenkamp. 'S Avonds dien we nog een spelletje en dan naar bed.