Veldkamp.reismee.nl

Chiang Mai

Vandaag gaan Eric en de kinderen eerst quad rijden met Gerrit. Dit is een hoogtepunt voor ze, wat vinden ze het geweldig en zelfs Malin mag al zelf rijden samen met Gerrit. Monique blijft lekker bij het zwembad, even een tijdschrift lezen, heerlijk rust moment, dat hebben we nog niet veel gehad. Na het rijden gaan we direct door naar het olifantenkamp in Mae Sa, om op tijd te zijn voor de show en het badderen van de beesten in de rivier. In het olifantenkamp krijgen we een enorme tropische bui op ons dak, gelukkig kunnen we goed schuilen. Zo veel en harde regen nog niet eerder meegemaakt in Thailand. Ook al is het regenseizoen, we houden het op een paar kleine buitjes na droog, daar hebben we veel geluk mee. Nadat de bui over zijn hoogtepunt heen is gaan de olifanten eerst uitgebreid badderen in de rivier en daarna volgt een show met allerlei kunstjes. Kinderen vermaken zich weer uitstekend. Na de show staat Gerrit en zijn vrouw ons al weer op te wachten om nog op tijd te zijn voor een bezoek aan de Thaise school hoog in de bergen. De rit ernaar toe is al weer mooi. Bij de school aangekomen halen we eerst voor alle kinderen een zakje snoep met een knikker. Eerst brengen we een bezoek aan de kleine kleutertjes, zo schattig. Alle kindjes moeten van de juf in een rij staan en keurig bedanken voor het snoep. Dan zijn de grotere kinderen aan de beurt. Ook weer blije gezichtjes. Na het bezoek aan de school rijden we door naar boven naar het dorp. Gerrit komt al 17 jaar in Thailand en kent de bevolking goed. We mogen bij oma in huis kijken en doen een rondje door het dorp. Het is onvoorstelbaar om te zien in welke armoedige huizen ze leven met geen enkele luxe voorziening (m.u.v, de mobiele telefoon en de auto). Om de hoek staan naast de krotten van huizen, reusachtige auto's geparkeerd. Volgens Gerrit hebben ze voldoende geld maar willen ze niet anders dan zo wonen. Ik weet het niet........niemand in Thailand heeft het slecht in Thailand volgens Gerrit....?? Na het bezoek aan het dorp en we een drankje hebben gedronken met de plaatselijke bevolking gaan we terug om te kunnen zwemmen, eindelijk...kids kunnen niet wachten, het is ook erg warm. Na het zwemmen gaan we nog naar de night market in Chiang Mai. Daar eten we eerst op de markt. Een bijzonder concept; bonnetjes kopen en bij allerlei kraampjes kan wat gekocht worden aan eten of drinken. Weer heel leuk en lekker. Dan nog over de markt en doodmoe aan het eind van de dag naar huis. Het was een mooie maar lange dag.