Veldkamp.reismee.nl

Rustig dagje in Chiang Mai

Na de lange dag en avond van gisteren heeft vanmorgen niemand haast. Iedereen doet na het ontbijt rustig aan en doet wat voor zichzelf, heerlijk rustig, daar kan je van op knappen. 's Middags gaan we nog even op pad naar de Tigertempel, waar we op de foto kunnen met de tijgers (ja werkelijk in de hokken....). Allen Jesper is groot genoeg voor de medium tijger, Merel en Malin mogen tot groot ongenoegen van Merel alleen met de kleine tijgertjes op de foto. Merel baalt enorm maar achteraf blijken de kleintjes toch wel heel schattig te zijn. En Malin vindt het allemaal maar eng. Jesper is meer dan enthousiast en gaat dapper met de medium (best wel grote tijger) op de foto. Wij vinden de attractie wat dubieus......de tijgers krijgen zo nu en dan een zachte tik om rustig op de plek te blijven voor een foto en ze worden gelokt met voer hoog in de lucht om ze op te laten kijken voor een mooie foto. Mwaw...ik weet het niet, maar wel dat echte dierenvrienden deze attractie links laten liggen. Maar wat is Jesper blij en trots, zijn profiel foto wordt 's Avonds direct gewijzigd in een foto met tijger ;) Na de Tigertempel wordt er weer gezwommen en daarna gaan we douchen voor een bezoek aan de night market in Mae Rim. Gerrit en zijn vrouw gaan ook en op deze food markt kijken we onze ogen uit. Wat een stalletjes met eten en Gerrit beloofd ons dat we hier prima kunnen eten als westerling. En dat blijkt we halen de lekkerste dingen, voor ieder wat wils. De sushi fans onder ons eten voor een spotprijs heerlijke verse sushi, weer een aanrader, wat een leuke markt we kijken onze ogen uit. We gaan op,tijd jaar huis, iedereen is moe. Klaarmaken voor vertrek de volgende dag...vliegen naar het zuiden van Thailand, Krabi.