Veldkamp.reismee.nl

Eilanden tocht rondom Krabi

We worden om half 10 opgehaald door onze longtail boot schipper met een brommer met zijspan voor vertrek vanuit Aonang beach naar de eilanden. De schipper blijkt een aardige vent te zijn, alleen vertrouwt Jesper zijn boort niet. Hij ziet steeds meer water in de boot stromen (nee de boot is niet lek maar het is water dat over de rand overslaat naar binnen). Jesper vindt de boot maar niks maar is wel dol enthousiast over het snorkelen.

We gaan eerst naar kippeneiland, een grot rots met een soort van kippenvorm (wij zien er ook wel een zittende kameel in). Maakt ook niet uit hoe het eiland heet, het is er prachtig. Het is zoals je je een paradijselijk eiland met blauwe zee en strand voorstelt. We kunnen er snorkelen, zwemmen en schommelen onder een boom. Helemaal top dit! Er worden heel wat foto's gemaakt.

Zo doen we ook nog de andere 3 eilandjes aan,allemaal even mooi. Terwijl wij zwemmen en snorkelen ligt onze schipper heerlijk onder uitgezakt in zijn hangmat in de boot, wat een mooi leven....

Zo komen we ook de tsumai evacuatie borden tegen op de eilanden, sinds de enorme ramp met kerst in 2004 is hier heel veel aandacht aanbesteed. Op alle eilandjes staat de vluchtroute aangegeven en wordt melding gemaakt dat je je in een tsunami gevaarlijke zone bevindt. Het is een onwerelijk idee dat in dit paradijs, zo rustig, 10 jaar geleden zich een enorme ramp heeft voltrokken,

Rond half zes zijn we weer terug in de haven en gaan we naar ons appartement. Na het douchen blijkt dat Malin en Jesper toch wel flink verbrand zijn ondanks het feit dat ze zijn ingesmeerd. Morgen nog maar een hogere factor erop.

Eind van de dag zwemmen we ons zout er af en eten we in het resort. Voor morgen, de verjaardag van Monique besluiten we ipv naar Koh Phi Phi naar Hong Island te gaan. Phi phi is enorm toeristisch en 2,5 uur varen (beter is om een overnachting te boeken op Phi Phi (goede reden om nog eens terug te gaan naar dit paradijs.