Veldkamp.reismee.nl

Vertrek naar Koh Samui

Vandaag gaan we naar onze laatste bestemming in Thailand, Koh Samui. Met de bedoeling om daar nog 4 dagen uit te rusten en nog wat te genieten van de zon. Samui heeft in de regel mooi weer in juli/augustus.

We hoeven gelukkig pas om 11.30 uur te vertrekken voor de bus van 12.30 uur naar de andere kant van het schiereiland, om daar op de boot te stappen naar Samui. Dat komt goed uit want gister avond is er niets meer van gekomen om de spullen bij elkaar te rapen voor vertrek de volgende dag. Gelukkig is Monique weer redelijk opgeknapt als we wakker worden. In ieder geval goed genoeg om te reizen. Nog weinig eetlust. Dus vandaag gaat alleen Eric ontbijten met de kinderen en pakt Monique de spullen in. Daarna nog een kleine toast en we kunnen er wel tegen aan.

De eigenaresse van het resort brengt ons naar de verzamelplaats waar alle bussen vertrekken naar alle richtingen. Daar aangekomen voelen we ons ineens echte backpackers. We zitten tussen een enkel gezin en de rest jonge lui met rugzakken te wachten op de bus. Daar komen wij aan met onze degelijke samsonite koffers.........

Embarassed

De verhalen over het openbaar vervoer blijken te kloppen, de bus is ruim een half uur te laat. Maar de touringcar is prima in orde met stoelen in de slaapstand (ik heb wel eens minder gezeten in een taxi). De reis verloopt prima.

Tijdens het wachten is het gaan regenen en ook richting de andere kant van het schiereiland wordt het weer er niet beter op. We zijn net op tijd bij de boot. We laten ons in de haast richting een boot dirigeren die we normalerwijs niet zouden nemen (ziet er uit zoals de veerboten die ik wel eens op tv zie op het journaaal als er weer eens een is gezonken in Bangladesh of zo). Mwa... zelfs Eric vindt het niks. Blik op oneindig, niks laten merken aan de kinderen en hopen dat we er snel zijn.

Anderhalf uur later komen we aan in Samui. Het weer is er nog niet beter op hier. We regelen een taxi voor het vervoer naar het resort. Daar aangekomen ziet het er weer prima uit, alhoewel de huisjes zelf wel wat onderhoud kunnen gebruiken.

's Avonds eten we op aanraden van de resorteigenaar aan het eind van de weg in een restaurantje, goedkoop en goed. Nou dat klopt...omgerekend voor 1,5-2 euro voor een hoofdgerecht.