Veldkamp.reismee.nl

Koh Samui jungle trekking

Gisteren avond was Eric na het eten al niet lekker. Buikklachten en alles wat daar bij hoort. Vanmorgen nog beroerder wakker geworden. De jungle trekking gaat hem niet lukken vanmorgen. Helaas, Monique vertrekt alleen met de kinderen onder leiding van een Franse gids en haar dochter, naar het binnenland van Koh Samui. We rijden naar boven om vervolgens vanaf daar nog een paar uur naar het hoogste punt van het eiland te lopen door het oerwoud (behoorlijk gebaande paden). Het weer is niet helder dus het uitzicht is boven gekomen niet super maar qua temperatuur is het ideaal. Enorm veel fruitbomen gezien onderweg, advocadoboom, veel doerian bomen, een cashewnoten boom en nog heel veel meer. De sensuele plant is wel het hoogtepunt. Bij aanraking van de fijne blaadjes gaan deze blaadjes doer de aanraking naar binnen trekken, heel grappig om te zien. Na de trekking weer terug naar het appartement om nog wat te zwemmen (in de regen). 'S Avonds gaan we weer naar Chaweng en eten op het strand met de voeten in het zand, heel sfeervol.