Veldkamp.reismee.nl

Disney Magic Kingdom

Vandaag is de dag waar de kids lang naar uit hebben gekeken, we gaan naar Disney Magic Kingdom. We gaan vroeg op, we kunnen nl. met de shuttle bus van het hotel mee en staan om kwart voor 8 klaar voor vertrek.

We ontmoeten bij binnenkomst de nodige Disney figuren en al snel blijkt dat overal een wachtrij voor is, zelfs voor de fotomomenten, dat dat laten we maar zitten.

In willekeurige volgorde beginnen we aan een aantal attracties, behalve de achtbanen, daarvoor hebben we een fastpass en zijn daarvoor ingedeeld in de middag.

De eerste attractie is Peter Pan's flight. De wachtrij lijkt mee te vallen maar al snel blijkt dat deze binnen verder gaat en zo zijn we driekwartier verder. Bijzonder is dat je ook in de wachtrij wordt vermaakt met allerlei animaties. De attractie is niet spectaculair maar wel heel mooi gemaakt. Dan op naar de favoriet van Monique, A Small World, zo mooi ook weer. Het humeur van Jesper wordt er in eerste instantie niet beter op, maar de achtbanen in de middag maken alles goed. Zeker met de parades in de middag en avond en als afsluiting het mega super vet coolege vuurwerk dat we ooit hebben gezien, heel bijzonder mooi! Al met met al is de conclusie van iedereen dat het park super is en het geld meer dan waard.

Om half twaalf in de avond zal de shuttle bus van het hotel ons weer ophalen bij parkeerplaats 35 Epcot, We zijn er natuurlijk ruim op tijd, want we willen de laatste bus niet missen........, maar om half 12 geen bus te bekennen. Navraag doet blijken dat we niet bij Epcot staan maar bij het kaartverkooppunt van Disney, o nee wat nu?? Na wat onenigheid besluiten we naar Epcot te gaan met de bus in de stille hoop dat de bus op ons heeft gewacht. Maar helaas, daar aangekomen geen bus meer te bekennen. Maar.....wel heel veel bussen van Microsoft, en met de mededeling aan iemand van de organisatie dat mijn man bij Microsoft werkt mogen we mee tussen alle zakenmannetjes, terug naar het Hilton om vanaf daar met de taxi verder te gaan. Gelukkig had ik mijn Microsoft rugzak meer als bewijs........;), die gaat de volgende keer weer mee, je weet maar nooit.

We reizen 10 x prettiger als op de heenreis in een luxe touringcar met zachte stoelen i.p.v. keiharde banken zoals op de heenreis, tussen allemaal uitgebluste zakenmannetjes en 3 uitgebluste kinderen en moeder om uiteindelijk rond 00.30 uur in het hotel aan te komen (maar nog altijd eerder dan Eric). Pff wat een dag!