Veldkamp.reismee.nl

Sanibel Island

Vandaag gaan we naar het schelpen paradijs Sanibel Island. D.m.v. een. Tolbrug is Sanibel verbonden met het vaste land. Het is een rustig eiland, waar niet hoger gebouwd mag worden dan de palmbomen.

Bij aankomst op het eiland bezoeken we eerst het visitor center en gaan vervolgens naar Bowman's Beach. Het strand ligt inderdaad bezaaid met schelpen. We vinden mooie exemplaren alleen niet de reuzeschelpen helaas. Hier blijkt maar weer dat Malin geen strand meisje is, al snel heeft ze weer last van het zout, alles prikt, ze heeft een hekel aan zand en zout (behalve aan zout op een ei roept ze). Mmm...best lastig met een strandbestemming als Florida. Vanaf morgen maar standaard de vaseline in de handtas om al haar plekjes in te smeren.

Na een paar uur strand rijden we door een mooi natuurgebied op het eiland, weer door de mangrove bossen, springende vissen, krabbetjes maar helaas geen dolfijnen en zeekoeien gezien.

Verder is het eiland rustig en weinig te beleven.

's Avonds na het eten gaan we nog even naar het centrum van Fort Myers beach, weinig bijzonders maar wel eindelijk een goede kop koffie gedronken, de zeurende hoofdpijn van de afgelopen twee dagen verdwijnt spontaan.....iets met verslaving. Nou ja, je kan slechtere verslavingen hebben zeg ik maar. De pubers besluiten om thuis te blijven bankhangen. Jammer vindt ook Malin, heb haar maar uitgelegd dat dit de komende jaren nog wel vaker zal voorkomen, Dat vindt ze maar niks.

Vanvond de spullen weer inpakken, morgen op weg naar Naples.