Veldkamp.reismee.nl

Vertrek naar Naples en full speed door de Everglades

Vandaag vertrekken we al voor ons doen op tijd naar de volgende bestemming van onze rondreis door Florida, naar Naples, maar liefst 30 km verder op. Naples is vrij last minute als bestemming toegevoegd aan de rondreis omdat de overnachtingen op de Keys zo prijzig bleken. Dat blikt uiteindelijk geen slechte keuze te zijn.

Naples is zo ongeveer het Beverly Hills van Forida, met een prachtige kust, dolfijnen en ligt vlak bij de Everglades met zijn alligators.

Na een klein uurtje rijden komen we aan in Naples. Waar we vertrokken met enorme hitte en een blauwe lucht komen we aan in de regen. Hmm....dat was niet de bedoeling want we willen vandaag een dolfijnen boottocht maken. We kunnen 's ochtend om 11.00 uur het hotel nog niet in maar krijgen al wel vast alle brochures mee. Dus op naar de haven om een boot te boeken. Na een grondige oriëntatie valt de keuze op een privé speedboottour, alleen dat lukt vandaag niet meer. Geboekt voor morgen middag.

Maar goed, zo flexibel als we zijn gaan we vandaag door naar de Everglades op zoek naar de firma Speedy's voor een tocht met een propeller boot dwars door de Everglades. Speedy's zou de enige zijn die door de mangrove bossen vaart. In hoeverre dat dan weer waar is...... wij toeristen zijn er in ieder geval ingetrapt. We vertrekken eerst op zoek naar Manatees, en ja hoor hoor na een paar minuten speuren komen we een groep van wel 12 Manatees tegen. Hebben ze daar ook nog niet eerder gezien zeggen ze, geloven we dat....? Wij zijn in ieder geval blij. En dan na een kwartier varen we eerst rustig maar dan full speed door de mangrove bossen, wauw wat gaaf!! Al snel krijgt onze schipper, chauffeur, hoe noem je zo iemand?, door dat we wel van snel houden en maakt hij regelmatig een slippartij door de wateren van de Everglades. Drie stralende koppies voor in de boot :)

We waren voorbereid op de afwezigheid van alligators in dit deel van de Everglades. Het heeft te weinig geregend waardoor de beesten zij vertrokken naar het noorden. Maar we krijgen een route uitgelegd door de dame van Speedy's waar we ze wel kunnen zien.

Dus na de boottocht op naar deze plek en ja hoor, daar ligt een krokodil in het water, en een schildpad en een Python. Opwinding!! Nog een paar 100 meter verderop het zandpad op liggen er nog zeker een stuk of 6/7. Geweldig om te zien.

Na de Everglades gaan we op naar het hotel om nu wel te kunnen inchecken. Dan wat boodschappen doen, eten halen, en dan krijgen we 's avonds nog bezoek van een zakenrelatie van Eric en ziin vrouw, die ook op de WPC waren en nu ook op reis zijn met hun gezin. Het zijn mensen die in Zweden wonen maar die ook in Nederland hebben gewoond, dus gelukkig kunnen we onze eigen taal spreken. Het wordt laat maar wel gezellig.