Veldkamp.reismee.nl

Onderweg van Key Largo naar Key West

Vandaag vertrekken we met diverse tussenstops,via de mooie route over de Overseas highway en de Seven Mile Bridge naar Key West. We leggen de kinderen uit dat de weg er naar toe al een feestje is, mwa....dat zien zij anders, zeker na een onrustige nacht met valpartij uit bed en zwaar onweer.

De belofte door de reisboeken dat de reis naar Key West een mooie is, is voor Eric en mij niets te veel gezegd. Absoluut prachtig. We maken een eerste stop op een mooi plekje bij 1 van de vele bruggen. Daar zien we grote gifgroene hagedissen. Daarna weer door voor een bezoek aan het Bahia Honda State Park, een natuurgebied met een prachtige zee en flora en fauna. Hop hop, dan weer door en op aanraden van de mevrouw van het visitor center, op weg naar No Name Key. Daar leven deers, oftewel kleine hertjes. We lopen een trail van een minuut of 20 door een helaas vrij recent afgebrand natuurgebied, we komen een paar hertjes tegen onderweg. En dan door naar Key West, waar een prachtig hotel op ons ligt te wachten.

Na het doen van wat boodschappen gaan we snel door naar Mallory Square om de befaamde zonsondergang te kunnen bewonderen.

Daarna eten we voor het eerst deze vakantie (tja het moest er toch maar van komen), een hamburger in een fastfood restaurant bij Five Guys, moeten de lekkerste fastfood hamburgers zijn. Oké, de hamburgers zijn super, daar kan Mc Donalds nog veel van leren, maar de frites, bah te vies, dat heeft de Mac dan weer beter voor elkaar.

Ondertussen op zoek naar een restaurant (lees: door tl verlichte ongezellige hamburgertent), komen we nog een reusachtige snoepwinkel tegen, waar Merel eindelijk een snoepspelletje vindt waar ze in Nederland niet aan kan komen (uitverkocht). Het is een spelletje met jellybeans die qua uiterlijk identiek zijn, alleen het grote verschil is dat het ene snoepje lekker smaakt en de andere naar bv kots, zweetsokken of snot. En de winnaar is degene die de meeste snoepjes heeft doorgeslikt (ik doe niet mee!!), maar in ieder geval worden ze er heel blij van en gaat er ook een spelletje mee als verjaardagscadeau voor haar vriendin Cameron.

Nu lekker rustig een drankje doen bij het zwembad, blog bijwerken en wat lezen. Op naar morgen, het plan is fietsen te huren en per fiets Key West te verkennen.

Grtz Monique