Veldkamp.reismee.nl

Van Key West via Miami naar Fort Lauderdale

Vandaag is het helaas tijd om de Keys te verlaten. In Nederland lezen we, waait vandaag een flinke zomerstorm. Hier worden we voor het eerst ook wakker met bewolking en al snel tijdens het ontbijt begint het zacht te regenen. Op de terugreis over de Keys, zelfde weg terug als de heenreis, omdat er maar 1 weg is naar de Keys, begint het al snel harder te regenen. Dan ziet het er allemaal heel wat minder mooi uit. We zijn blij dat we op de heenreis naar Key West zoveel gezien hebben onderweg. We rijden nu in 1 streep door naar Key Largo, waar we stoppen voor een cafeïne en WiFi behoefte bij de Starbucks en natuurlijk een sanitaire stop.

Ondertussen concluderen we ook dat we blij mogen zijn dat we vandaag niet naar Key West hoefden te rijden want de andere kant op naar het zuiden staat de weg kilometerslang vol file. Het lijkt wel of alle inwoners van het vaste land van Zuid Florida op een vrije zaterdag naar de Keys gaan.

Inmiddels in Miami aangekomen is het regenen overgegaan in plenzen en het lijkt er niet op dat dat gaat stoppen. We doen een poging om alvast wat te zien van Miami, zo rijden we over de Ocean Drive via South Beach naar het noorden en alles staat vast In het verkeer. De skyline is al even somber.

Door naar het hotel, weinig vriendelijk, en dan snel wat boodschappen doen en wat te eten zien te scoren. Inmiddels is het 21.00 uur als we in een Mall aankomen, waar we hopen wat te kunnen eten. Alleen sluit het hier om 21.00 uur. Gelukkig is er nog 1 pizzeria open (lees aan het schoonmaken en sluiten), waar we voor 10 dollar alle pizza slices en Italiaanse broodjes die nog over zijn, kunnen opkopen. Prima daar redden we ons wel mee.

Op naar morgen, hopen op een zonnetje!