Veldkamp.reismee.nl

Dagje Miami

Vandaag start de dag zoals gebruikelijk met een ontbijt in het hotel en gelukkig weer met zon. Dat blijkt een prima ontbijt te zijn waar ze voor het eerst plakjes kaas kunnen pakken, verse aardbeien en Douwe Egberts koffie, helemaal top!

Na het ontbijt rijden we naar Miami South Beach (SoBe), volgens de boekjes "the place to be", parkeren kost er maar 3 euro per half uur:(. We gaan via een tripje over de Ocean Drive naar het strand, nu is het nog zonnig tenslotte. Dat blijkt een goede keuze te zijn, want na een klein uurtje wordt het weer enorm donker in de lucht en besluiten we onze spullen te pakkken, na het maken van een paar kiekjes op het strand met de skyline van Miami Beach op de achtergrond.

Onderweg naar onze auto barst een enorme bui los en tja wat doe je dan, dan pak je een terrasje op SoBe. Geen straf, er is zo veel te zien aan extravagante types, plastic fantastic.... Eric noemt het "sportschool types", nou ja ik zie ze zo niet bij Fitland Stadshagen. Jesper die rent zich rot, van de ene naar de andere mooie sportwagen, Porsche, Masserati, Lamborghini (ik zal het allemaal wel niet goed opschrijven, maar het zijn bijzonder mooie sportwagens met van die typjes erin).

Het lijkt wel nooit meer droog te worden, dus na een uurtje toch nog door de hevige regenbui terug naar de auto. We gaan op weg naar Little Havana, de Cubaanse wijk van Miami. Leuk om te zien. Natuurlijk proberen we een echte Cubaanse koffie (niet te zuipen...). Het is 18.00 uur dus we besluiten ook te gaan eten in een piepklein restaurantje in Little Havana. De meningen over het eten zijn verdeeld en bij het afrekenen komt de ober terug en beweert dat we een briefje van 20 dollar te weinig hebben gegeven. Nou echt niet, en deze keiharde ex-inkoper houdt natuurlijk voet bij stuk. Uiteindelijk druipt hij af. I'm sure 100%....you can forget it of zoiets, mijn Engels is niet best maar ik red me prima en we laten ons niet bedonderen.

We gaan terug, maar wel via diverse bruggen om de mooie skyline van Miami te fotograferen en weer een keer via SoBe Ocean Drive om de meest coole auto's te kunnen spotten, op speciaal verzoek van Jesper. De dametjes hadden daar geen zin meer in, maar volgens Jesper moet hij vaak zat winkelen met vette tegenzin. En daar heeft hij gelijk in, dussssss......in de file over de Ocean Drive.

In het hotel draaien we nog een paar wasjes en verdiepen we ons al een beetje in de volgende bestemming, de Niagara Watervallen, waar we overmorgen naar toe vliegen. Pff vliegen, dat is voor Malin weer een nare bezigheid na de noodlanding van Transavia, die we vanaf hier ook gevolgd hebben. Ze maakt zich nu al weer druk over noodlandingen.....

• Maar morgen eerst nog onze laatste dag in Florida, die gaan we doorbrengen in Fort Lauderdale.