Veldkamp.reismee.nl

New York op hoogte

Vanmorgen in alle vroegte opgestaan voor een gezamenlijk ontbijt met de familie Keldermans bij Ellen's Stardust Diner. Dit is een eettentje op Broadway waar het bediend personeel zingt zo mooi als in een musical. Dit doen ze tijdens hun werkzaamheden in de hoop dat ze worden gescout voor een musical op Broadway. Leuk om zo de dag te beginnen. Daarna gaan we met z'n allen naar het One World Observatory, de 546 meter hoge toren die naast Ground Zero is gebouwd. Sinds 29 mei van dit jaar is deze attractie geopend voor het publiek. In 47 seconden gaan we met de snelste lift van de wereld naar de 102e etage. Daar krijgen we 360 graden prachtig uitzicht over NY wederom met een strakblauwe lucht vandaag.

Na dit hoogtepunt (letterlijk en figuurlijk) gaan we op weg naar Central Park voor een picknick. Dat moet je toch gedaan hebben als je in NY bent. Daarna door naar het centrale stationsgebouw, een gebouw dat erg mooi is en groter is dan de Notre Dam. Dan nog een keer naar Times Square, blijft gaaf.

Eind van de dag sluiten we af met een gezamenlijk etentje tegenover het prachtige hotel van de Keldermansjes. Het is een Duitse Taveerne waar ze heerlijke burgers serveren en al het drinken serveren in bierpullen. We worden "op de metro gezet" door Harold, Renate en Timon voor de reis terug naar ons hotel. In de metro worden we net als aan het begin van de dag toegezongen, wederom heel mooi, maar dit keer door een niet zo fris ruikende homeless man. Hij vindt dat Eric een lucky man is met 3 vrouwen en dus zal hij wel geld hebben voor hem. Tuurlijk krijgt hij een paar dollar! In het metrostation waar we moeten zijn worden we voor de derde keer vandaag toegezongen, dit keer door een lilliputter versie van Michael Jacson, ook weer heel goed zelfs met de danspasjes van de moonwalk. Hier is echt altijd wat te beleven. Wederom een prachtige en gezellige dag. Wat een gave stad.