Veldkamp.reismee.nl

Vertrek naar Las Vegas of toch niet........

Vanmorgen om 08.00 uur wakker geworden na een lekkere nacht in Atlanta. De app van Frontier Airlines geeft nu al een kleine vertraging aan van een kwartier voor onze vlucht vanmiddag naar Las Vegas. Daar passen we de planning niet op aan. We gaan ontbijten, weer typisch Amerikaans: toast, muffins, wafels, scrumbled eggs en gelukkig veel vers fruit.

Na het ontbijt proberen we de tickets nog af te drukken conform de instructies van Frontier, zowel op papier als online. Bijzonder maar gelukkig is de receptioniste zo vriendelijk om onze tickets af te drukken. Dan weer met de shuttlebus naar de luchthaven in Atlanta.

Vreemd onze vlucht staat niet op de borden "Departures", maar in de app van Frontier staat waar we moeten zijn. Inchecken verloopt soepel en al snel zijn we door de douane en kunnen we naar de gate. Daar vinden we een mooi plekje op heerlijke relax stoelen aan het raam waar we een mooi uitzicht hebben op de vertrekkende en aankomende vliegtuigen. Al snel krijgen we een bericht in de app dat onze vlucht niet een kwartier maar een uur is vertraagd. Jammer we hebben zin om te vertrekken naar Las Vegas. Nou ja...extra lezen en gebruik maken van de wifi, het is niet anders. Tijdens het wachten loopt de vertraging verder op met drie uur, dit wordt wel heel verveld......We krijgen bonnen van de luchtvaartmaatschappij voor een warme maaltijd. We kunnen weer terug naar onze mooie plek aan het raam. Voor weer een aantal uren wachten, balen.

We ontmoeten een Nederlands stel die in Amerika wonen, ze zitten in hetzelfde vliegtuig zien we aan de dinerbonnen die ze  in de hand hebben. Na wachten, wachten en wat eten is het dan eindelijk tijd om naar de gate te lopen. Vreemd de vlucht staat nog steeds niet op de borden. Maar gelukkig kunnen we nu zonder wachten het vliegtuig inlopen voor vertrek. Wel vreemd geen piloot te bekennen, wel stewardessen. Na ook zeker weer een half uur wachten in het vliegtuig wordt er omgeroepen door de piloot die uiteindelijk toch is komen opdagen, dat de vlucht vertraagd is omdat hij van een 10 uur vertraagde vlucht van Delta uit Orlando kwam. Vervolgens zijn er nu kleine technische mankementen (de armleuning van de stoel in de cockpit ontbreekt, ....jaja),die opgelost moeten worden. Dus nog steeds niet vertrekken.  Het wordt wel heel vervelend. Ondertussen zien we de piloot onder de vleugel lopen en kritisch kijken, hmm dit heb ik nog nooit gezien, een niet zo prettig gevoel bekruipt me. De mede passagiers zijn ondertussen onrustig, druk, lacherig en er ontstaat een ruzie tussen een passagier en de stewardes. De betreffende mevrouw maakt nogal luidruchtig grapjes over de piloot die ontbreekt en wordt hierop aangesproken, maar daar is mevrouw niet van gediend en wil excuses. En dat is de stewardes niet van plan. Er komen meerdere beveiligers het vliegtuig in en er wordt gedreigd met uitzetting uit het vliegtuig. Uiteindelijk moeten ze buiten het vliegtuig praten en komt ze rustig terug. We blijven nog steeds wachten totdat er opeens wordt omgeroepen dat de vlucht wordt geannuleerd. We moeten allemaal weer uit het vliegtuig met onze handbagage en horen meer bij de gate. Het verhaal begrijpen we niet goed, en we verzoeken 1 op 1 om een herhaling van de instructie. We worden toegeschreeuwd wat we moeten doen. De stress slaat toe blijkbaar.

De instructie was bagage ophalen bij de bagage claim en melden bij de balie van Frontier. Bij de balie krijgen we een brief met meerdere opties. Uiteindelijk moeten we zelf een nieuwe vlucht zien te vinden die we kunnen declareren. Ondertussen hebben we onze Nederland/Amerikaanse luchthaven vrienden weer gezien en zij hebben al uitgezocht dat we de volgende dat om 05.30 uur met Southwest of om 08.00 uur met Delta kunnen doorvliegen. Eric is inmiddels ook gebeld en uit de supermarkt in Las Vegas gehold om z.s.m. een vlucht te kunnen boeken voor ons. Want er moeten wel 180 passagiers een nieuwe vlucht vinden naar Las Vegas. Na wat heen en weer bellen besluiten zowel onze vrienden als wij met Southwest door te vliegen. 05.30 uur vliegen dat betekent dus de nacht op de luchthaven Atlanta doorbrengen. Als alles is geboekt, is onze bagage er nog steeds niet. Pas om middernacht komt deze. Inmiddels wachten we al 12 uren. We maken onze vrienden nog blij met ontbijtkoek, hadden we nog in de tas en dat misten ze het meest.

We hadden gehoopt om direct met de bagage door de douane te kunnen, maar helaas de incheck balie van Southwest is dicht en gaat pas om 03.00 uur open. We moeten dus een slaapplek gaan creëren in de aankomsthal. Samen met onze luchthaven vrienden maken we een zit/slaapplek voor de komende 3 uur. Al snel schuift een Amerikaans gezin bij ons aan. Maar in plaats van slapen, eten en drinken zij de hele nacht door. We dommelen de komende uren wat en om 03.00 uur  gaan we weer door de douane en kunnen we uiteindelijk vroeg in de ochtend doorvliegen. Door het tijdsverschil met Las Vegas komen we om 06.30 uur aan. Daar staan Eric en ook Jesper op ons te wachten. In het hotel kunnen we dan eindelijk met z'n vijven ontbijten. De dag kan beginnen.