Veldkamp.reismee.nl

Onderweg naar de Grand Canyon

Vandaag verlaten we Las Vegas en reizen via de Hooverdam (korte stop) richting Grand Canyon. Omdat we al vaker zijn geweest hebben we ons weinig voorbereid en volgen de borden Grand Canyon Skywalk (Westrim). Daar aangekomen worden we verplicht te parkeren bij een grote parkeerplaats en we horen dat we verder moeten met bussen. Wat een gedoe, dat hoefde 20 jaar geleden ook niet. Bij de entree aangekomen zien we dat de Skywalk, een brug van glas is boven de Canyon (inclusief de bodem van de brug). Gelukkig voor mij is er ook een optie om mee te gaan naar de Skywalk maar dan zonder deze glazen brug. Dus met z'n allen in de bus. Op de plek aangekomen blijkt dat het uitzicht meer dan mooi is, adembenemend mooi of nog wel mooier. Hier zijn we 20 jaar geleden niet geweest. Eric en de kids gaan de brug nog op. Na een lange bezichtiging en minimaal 500 foto's gaan we terug voor het vervolg van onze reis naar Flagstaff waar we een hotel hebben geboekt. Het is al laat, dus onderweg besluiten we bij de supermarkt kip en friet te halen met bakken vers fruit. Het kooktoestel blijft nog ff in de tas.....Na het eten nog een driekwartier doorrijden naar Flagstaff voor een overnachting in een eenvoudig Days Inn hotel. Dat valt sommigen tegen na de luxe van Vegas. Maar het is schoon, een bed, prima (de nacht op de luchthaven zit nog vers in het geheugen). Morgen nog een dagje Grand Canyon.