Nog een dag Grand Canyon

Vanmorgen na het ontbijt rijden we naar de South entrance van de Grand Canyon. De rit er naar toe is al prachtig, heeft wel wat weg van de Alpen, we rijden op een bepaald moment op 2500 m hoogte. Bij de zuidingang gaan we het park in en proberen voor het eerst onze Nationale Parkenpas uit (gekregen van Renate), en het werkt we mogen doorrijden (nogmaals dank aan Renate die ook gezellig meeleest met dit reisblog).

In het park lopen we een stuk over een wandelpad langs de canyon. Donkere wolken dreigen boven ons dus we besluiten niet verder te lopen en gaan verder met de bus die ons terugbrengt naar de marketplace waar we lunchen. In de supermarkt vinden we zelfs Gouda kaas en Wasa crackers, lekker hoor. Na de lunch verder met de bus en dan breekt de bui pas echt los, we stappen uit in de stromende regen en onweer. Gelukkig kunnen we schuilen onder het afdakje van de bushalte. Met de auto rijden we een paar hele mooie uitzichtpunten langs, waar we natuurlijk meerdere stops maken. De kids zijn het inmiddels wel zat en blijven zitten in de auto en hebben genoeg Grand Canyon gezien. Hier herkennen we ook weer wat van 20 jaar geleden, mooie herinneringen.

Na de laatste stop bij Desert ViewPoint worden we gedwongen om door te rijden richting ons volgende hotel in Page, ze zijn het zat en vooral Malin wil heel graag zwemmen. En we moeten oppassen want Jesper heeft leren schieten in Vegas...dusss.

Het vervolg van de reis uit de Grand Canyon is ook weer mooi maar ook lang, we moeten nog zeker 2,5 uur rijden. Aangekomen in Page blijkt het hotel geen vijfpersoonskamers meer te hebben terwijl die wel geboekt is en moeten we slapen met z'n vijven in 2 kleine tweepersoonsbedden. Maar dan kennen ze ons nog niet, dat accepteren we niet. En als echte Nederlanders onderhandelen we er gratis ontbijt bij voor de volgende ochtend en 100 dollar korting en de volgende dag 2 kamers, niet slecht al zeggen we dat zelf.....

Maar feit blijft dat we zelf een extra slaapplek moeten regelen voor deze nacht. We rijden naar de Walmart waar we een dun slaapmatje scoren en ja hoor eten om zelf te koken op ons pitje in de hotelkamer. Ondertussen kunnen de kinderen dan EINDELIJK zwemmen.

Na de boodschappen braden we wat vlees, sla en kommer met Frans stokbrood (maar dan anders). Prima te doen. Na de afwas nog ff naar beneden voor een drankje en dan zit de dag er weer op.