Veldkamp.reismee.nl

Rustig dagje en Antelope Canyon

Vanmorgen hebben we een lekkere rustige ochtend en eerste deel van de middag. We hebben een tour door Lower Antelope Canyon geboekt bij Kens Tour. De tour staat gepland om 15.30 uur, dus alle tijd. De eerste dagen van de reis waren intensief dus dit kunnen we goed gebruiken.

Na ons uitstekende ontbijt welke we als part of the deal hebben gekregen van het hotel, gaan de kinderen zwemmen in het mooie zwembad van het het al net zo mooie hotel. We slapen in het Courtyard Marriott, een mooi hotel met prachtig uitzicht op de bergen. Ook is het tijd voor het draaien van een aantal wasjes.

Rond half drie vertrekken we naar de Lower Antelope Canyon. We zijn door alle ervaringen die we van bekenden hebben gehoord en op internet hebben gelezen, voorbereid op lange wachtrijen in de hitte, ook met een gereserveerde tijd. Wachttijden tot anderhalf uur schijnen normaal te zijn. Wanneer we vertrekken zit er onweer in de lucht en verderop zien we dat het regent en bliksemd. De tours worden nog wel eens afgelast bij slecht weer omdat de canyons vol kunnen lopen met water. De canyon ligt op een paar km van het hotel en al snel wordt duidelijk dat het gewoon doorgaat. En het valt alles mee, we kunnen met een groepje wachten in een ruimte met airco. En al snel worden we geroepen en kan de tour beginnen.

De Antelope canyons behoren tot het gebied van de Navajo indianen. Kens tour heeft daarom ook geen adres. Via de online boeking (al zeker een half jaar geleden geboekt) hebben we een routebeschrijving ontvangen . Onze gids is een vriendelijke indiaan. We gaan met een groep van 15 naar binnen, onze mede toeristen zijn voornamelijk Chinezen of Japanners. De canyon is een slot canyon. Om binnen te komen moeten we eerst een aantal steile trappen afdalen. Eenmaal binnen begint het fotograferen. Wat is het mooi bijzonder, het lijkt wel kunst. Onze gids neemt regelmatig de telefoons over om foto's te maken. Hij weet vaak al bukkend de meest bijzondere foto's te maken. Wie weet lukt het later nog om wat foto's toe te voegen aan dit reisblog...

Na een uur is de tour voorbij en zetten we Jesper af bij het hotel. Wij brengen nog een bezoek aan het Lake Powel dat te bereiken is via Glen Canyon NP. Ook weer absoluut de moeite waard. Op de terugweg naar het hotel eerst weer naar de Walmart om ingrediënten te halen voor de spaghetti die we gaan koken en het ontbijt de volgende dag. Daarna tijd om af te koelen bij het zwembad.

's Avonds is er tijd om het reisblog van de eerste dagen bij te werken en een potje pesten in de lobby van het hotel.