Veldkamp.reismee.nl

Horseshoe Bend en Monument Valley

Vanmorgen vertrekken we naar de Horseshoe Bend, de Colorado rivier maakt hier een bocht van 270 graden. De afstand is niet meer dan 5 km. Jesper besluit om bij het hotel te blijven, nog even tijd om gebruik te maken van de goede WIFI en te facetimen met Ilse. En als ietsiepietsie ervaren puber ouders begrijpen we dat helemaal en doen we daar uiteraard niet moeilijk over . We zijn voorbereid op de wandeling van 2,5 km heen en terug door de brandende zon in het mulle zand en ook nog eens steil omhoog. De heenweg valt mee en het uitzicht op de Horeseshoe is zoals beloofd prachtig. De terugweg is minder fijn, steil en heet.

Terug in het hotel gaan we ons opfrissen in de sportzaal met het koude water en de handdoekjes die eigenlijk bestemd zijn voor de fitness klanten. Maar we hebben onze workout wel gehad vinden we zelf. Dan pikken we Jesper op en vertrekken richting Monument Valley (een autorit van 2,5 uur).

En inderdaad na zo'n 2,5 uur rijden door een verlaten gebied, doemen de beroemde rotsen op. Het zijn de meest gebruikte beelden in wild west films (ook wel bekend van de Marlboro reclame). Hoe dichter we bij komen hoe mooier het landschap wordt. Bij de ingang van het park gaat de weg over in een onverharde weg, steil en vol met kuilen en gaten. Het stormt buiten dus het is een grote stofzooi maar ook weer bijzonder mooi. Zo'n anderhalf uur rijden we door het park en nemen weer de nodige foto's. Aan het eind van de rit breekt een enorme onweersbui los. Mooi om te zien de inslagen om ons heen. Eric probeert om de inslagen te fotograferen maar dat lukt niet. We verlaten het park en ondertussen regent het keihard en onweert het flink. De toegang tot het park is inmiddels ook gesloten zien we. Jammer voor de toeristen die nog steeds komen.

Wij vervolgen onze reis naar onze eindbestemming van vandaag, Bluff. Hier hebben we een simpel motel geboekt. Het gebied is enorm verlaten en een accommodatie vinden viel niet mee. Onderweg rijden we nog langs Mexican Hat, niet meer dan een stapel stenen, maar toch een aantal foto's waard volgens Eric. Op dringend verzoek van Eric brengen we nog een bliksem, bezoek aan Goosenecks NP. Dat doen we op zijn Amerikaans, Eric en Jesper stappen uit, maken een aantal foto's en de rest van de family blijft zitten, we hebben genoeg rode rotsen gezien voor vandaag.

Aangekomen in Bluff checken we in, de meningen zijn over het motel zijn verdeeld zullen we maar zeggen.......nou het kan altijd erger...hebben jullie die kleine tentjes gezien in Monument Valley in de stortbui...je zal er maar in zitten. Niks te klagen, het is simpel maar schoon, een zacht bed en een douche, ik zeg; geen gezeur.

We hebben op internet al gelezen over de buurman van het motel, een heel goed bbq steak restaurant, en inderdaad dat was niets te veel gezegd, heerlijk gegeten. De supermarkt nog ff bezocht voor wat frisdank en een ijsje, ook weer op zijn Amerikaans, reuze cornetto's, M&M en Oreo ijs.

Na het eten doet ieder zijn ding bij het buiten zitje van het motel, potje kaarten, de dag van morgen voorbereiden en eindelijk eens een stukje lezen op de e reader in de nieuwe Saskia Noort, altijd fijn! Welterusten, morgen op naar Arches.