Veldkamp.reismee.nl

Verlaten gebied

Vanmorgen vertrekken we van Bluff richting Moab. We volgen eerst nog de tip van de restaurant eigenaar van gisteravond en gaan nog langs pentekeningen op de rotsen van de indianen van een paar duizend jaar oud. Zou mooi zijn, mwah vinden wij niet. Dus door naar de supermarkt waar ze koffie verkopen, nadat we geen open restaurant hebben kunnen vinden voor een kop koffie. De verse koffie blijkt op dus moeten we aan de automaten koffie (keuze caramel, vanille of toffee). Het heeft niets van koffie weg maar Merel en Malin worden wel blij van dit mierzoete drankje. Een koffievrij dagje.....

De eerste stop onderweg naar Moab is Canyonland. Vanaf de afslag van de grote weg is het nog ruim 30 mijl. Het bord langs de weg beloofd nog een benzine station en die hebben we beslist nodig. Na een kilometer of tien moeten we een grindpad nemen richting de benzinepomp, dit zal toch niet waar zijn. We komen bij een oud huisje met jawel nog oudere benzinepomp. Zal het wel niet doen is onze eerste gedachte. Maar dan komt er gelukkig een mevrouw naar buiten en ze beloofd ons te voorzien van benzine. Eerst wordt de teller handmatig op nul gezet en ja hoor benzine. Een paar gallon want de prijs is een keer zoveel als aan de grote weg. Blijkbaar zit de dame om een praatje verlegen. Ze stopt niet met kletsen, de kids zuchten vanuit de warme auto. Ondertussen worden ze bijna gedwongen door de mevrouw om een ijsje te nemen, dat is haar service en ze houdt ons nog even aan de praat. Ze blijkt een jaar geleden te zijn verhuisd van Washington naar dit verlaten gebied samen met haar partner, om de hectiek van het leven in Washington te ontsnappen en te genieten van de vrijheid hier. Samen runnen ze de benzinepomp, kleine camping met ingerichte tenten en een klein winkeltje. Ze laat ons haar vermelding op B&B zien. We geven haar nog de tip van Booking.com mee (nog nooit van gehoord). Na een tijdje vervolgen we toch echt onze reis in Canyonlands NP. Onverwacht mooi park!

Omdat de weg zo rustig is besluiten we dat Jesper mag rijden. Officieel mag hij dat pas vanaf 18 hier, jammer nog een paar maanden...Nadat we weer op de grote weg komen verwachten we wel een benzine station tegen te komen, nou mooi niet. Op een bepaald moment zetten we de airco maar uit om benzine te sparen. Maar gelukkig duikt Moab op en kunnen we weer tanken. Na de tankbeurt gaat het olielampje branden en wil de binnen verlichting niet meer uit. Dus naar de garage voor olie aanvullen maar nog steeds brandende verlichting.

Eerst gaan we naar het hotel zodat de kids kunnen zwemmen. Het hotel blijkt erg leuk te zijn, de beoordelingen van Booking.com blijken te kloppen. Gezellig, zwembad(je) met glijbaan , spelletjes ruimte met tafeltennis en GOEDE WIFI!

Wij gaan boodschappen halen voor een bbq want die kunnen we hier gebruiken, maar eerst naar de Amerikaane Kwikfit voor onze lampjes (blijkt een knopje te zijn die omgezet moet worden...we zijn ook echt niet techneutisch) .