Veldkamp.reismee.nl

Nog meer rode rotsen in Arches NP

Vandaag brengen we een bezoek aan Arches NP. Het park ligt slechts op een paar km afstand van Moab, waar we verblijven. Dus binnen een kwartier rijden we de ingang van het park binnen. Jesper gaat niet mee, hij heeft genoeg natuur gezien. En ook Merel is vandaag wel klaar met de rode rotsen. Wij vinden het wederom een prachtig park. Arches is bekend om de 2000 bogen die in het park staan. We lopen de Windows trail, 1,6 km. Boven aangekomen hebben we een mooie plek onder de enorme rots lekker in de schaduw met een windje, heerlijk verkoelend want het is inmiddels al weer 38 graden.

Verderop doen we nog een korte wandeling naar het Delicate Arch viewpoint. En we lopen naar de Sand Dune Arch. Eric loopt aan het einde van het park nog een stuk Devils Garden Trailhead. Wij blijven wachten in de auto en tijdens het wachten roept Malin ineens, "kijk die mensen, die mensen"......Het blijken onze Nederlandse vrienden van de luchthaven te zijn waarmee we samen de nacht hebben doorgebracht op de luchthaven Atlanta. We lopen achter ze aan en maken een praatje, grappig....over en weer nog wat tips uitgewisseld.

Ook vandaag aan het eind van de middag betrekt de lucht en gaat het regenen en onweren. We hadden nog een uurtje zwemmen bij het hotel in de planning maar dat plan valt letterlijk in het water. Dan maar even op bed hangen, op de telefoon, muziek luisteren of even bijslapen.

Voor het diner gaan we naar de Moab Brewery, een restaurant met eigen bierbrouwerij waar we goede recenties over hebben gelezen, en dat klopt inderdaad. Heerlijk gegeten. Na het eten gaat Malin nog even zwemmen en is er tijd voor een spelletje.