Veldkamp.reismee.nl

Seqoia National Forest

We vertrekken vandaag richting Sequoia National Forest, waar de Sequoia bomen, reuzenbomen groeien. Het oorspronkelijke reisplan was na de Death Valley een tussenstop maken in Bishop om via de Mammoth Lakes, de Tioga pas door Yosemite NP te rijden. Maar vanwege een enorme brand in Yosemite die al sinds 13 juli aan de gang is, hebben we 2 nachten omgeboekt en bezoeken nu niet Yosemite maar Sequoia National Forest en morgen Sequoia NP. Toch fijn Booking.com en Hotels.com waar we kunnen annuleren tot meestal 2 dagen vantevoren.

In het Sequoia bos lopen we de 100 Giants trail, een mooie wandeling tussen de enorme bomen. We voelen ons mini mensen tussen deze enorme bomen. Stiekem hopen we op een ontmoeting met een beer want die leven hier ook. Maar dan zullen we wel van het wandelpad af moeten en dat mag weer niet volgens de Amerikaanse regeltjes (en nee....durven we ook niet). Maar tijdens de autorit zou wel heel gaaf zijn, net zoals 20 jaar geleden met Hans en Monique in Canada.

Om 15.00 uur rijden we het bos uit. Doorrijden naar het NP voor de nog grotere bomen is te ver, dus we gaan naar het hotel. Mooi op tijd, dus nog even tijd om te zwemmen. We vragen bij de receptie naar een supermarkt, blijkt dat ze ons naar een Mexicaanse supermarkt hebben gestuurd. Hartstikke leuk! Kijk mijn ogen uit, wat een bijzondere groenten (zelfs cactusbladeren), verse noten, vis, enorm veel vlees en verse Mexicaanse maaltijden). Ook een enorme keuze aan gebak, broodjes (morgen mag iedereen zijn eigen taartje uitzoeken voor het grote feest ).

We eten de lekkerste verse guacamole, salsa en hele pittige vulling voor de tortilla's. Jesper zijn feestje, het eten kan hem niet pittig genoeg zijn maar Eric zijn maag kan hier niet tegen. Binnen een paar minuten bezoek aan het toilet......hij krijgt de titel "jankerd", schandalig.......maar ja....dat gezicht en zielig stemmetje "mijn maag kan dit echt niet verdragen", maakt hem volgens Merel en mij een jankerd iets zoals mannen die zich een beetje ziekjes voelen de vrouwelijke lezers van het blog snappen het vast wel....

Na het eten tijd voor bijwerken (zoals jullie kunnen lezen) van het reisblog en een spelletje.