Veldkamp.reismee.nl

Onderweg naar San Francisco

Vanmorgen vertrekken we uit de tent. We zijn het eens, een overnachting in een tent tijdens een rondreis is niet onze manier van overnachten. Rondreizen, leven uit de koffer is intensief, dan is wat meer comfort wel prettig.

We rijden eerst richting de ingang van Yosemite NP, niet met de bedoeling om het park in te gaan. Dat kan niet vanwege de brand. Maar wel omdat we een mooie route willen rijden richting SF. Maar alle wegen rondom het park zijn ook afgesloten blijkt. Helaas, dat wordt terugrijden. Eric doet nog een poging om een binnendoor weg te rijden. Maar Jesper heeft een app gedownload die hij offline kan bedienen, en steekt hier een stokje voor. We gaan rechtstreeks zoals afgesproken naar SF.

Na een paar uur rijden komen we aan in SF. We rijden niet rechtstreeks naar het hotel in Oakland maar gaan eerst met de auto naar SF om Lombard street te rijden. Een heel steil straatje met volgens mij 9 haarspeldbochten.

Daarna rijden we richting de Golden Gate brug die heel mooi helder te zien is, meestal ligt de brug in een dikke mist. Vanaf de SF en de Oakland kant maken we de mooiste foto's. Wat is SF een mooie stad met nog mooiere ligging!

Als we in het hotel aankomen is het al laat. We eten in het restaurant van het hotel, overigens een heel mooi hotel, gelegen aan de baai van Oakland, direct naast de ferry. Ideaal om morgen de ferry te nemen naar SF. Het hotel heeft ons een upgrade gegeven naar een zeer ruime suite. Alsof ze wisten van de overnachting in de tent.