Veldkamp.reismee.nl

San Francisco

Vanmorgen vertrekken we vanuit ons Hotel met de ferry van Oakland naar San Francisco. Het hotel ligt recht tegenover de ferry die brengt ons rechtstreeks naar Pier 39, waar de zeeleeuwen liggen. Vanaf deze turbo ferry (daar kunnen de ferry's die naar onze Waddeneilanden varen nog wat van leren) hebben we een prachtig zicht op de skyline van SF, de bruggen en Alcatraz, echt leuk. En we hebben mazzel want we hebben een prachtige heldere dag en dat is zeker niet vanzelfsprekend en al helemaal niet in augustus. Augustus noemen ze hier ook wel Faugust (Foggy).

In SF gaan we eerst naar pier 39, kijken naar de zeeleeuwen, grappige beesten, die zich heel bewust zijn van alle bezoekers die ze komen bewonderen. Vervolgens eerst op zoek naar koffie want de verslavingshoofdpijn begint op te steken bij mij. Het wordt maar weer de Starbucks. De hoofdpijn verdwijnt als sneeuw voor de zon....(1 kopje per dag is genoeg ). We verkennen Fishermans Warf en daar hoort uiteraard fish and chips bij.

Eigenlijk willen we met de cablecar naar Lombard Street en de mooie gekleurde huisjes, maar de wachtrij is zo lang, dat hebben we er niet voor over. Dan maar met de Uber. Eerst naar China Town, wat een beetje tegenvalt. Daarna richting de gekleurde huisjes, waar we even genieten van de zon en natuurlijk de nodige foto's maken.

Met de bus gaan we proberen we naar Lombard Street te gaan, maar dat blijkt toch te ver weg. Gelukkig komen we de Brandy Melville tegen, waar we wat leuke aankopen doen voor Malin (een mooie hipster outfit alvast voor haar verjaardag). En dan moeten we ons nog haasten want we moeten om 18.00 uur bij pier 33 zijn voor de grote wens van Jesper, een bezoek aan Alcatraz. Je ziet hem genieten, hij herkent de gevangenis en het eiland uit 1 van zijn Playstation spellen. De rondleiding kan in het Nederlands gelukkig, snappen Malin en ik het ook . Na de rondleiding is de temperatuur op het eiland inmiddels gedaald naar 12 graden en een keiharde wind waait om het eiland. De mogelijkheid wordt geboden om buiten nog een rondleiding te volgen met verhalen over ontsnappingspogingen. Ja die mogelijkheid grijpt Jesper graag aan, oké natuurlijk. Met blote benen, 12 graden en een keiharde wind, vreeeeeselijk wat hebben we het koud, echt niet te doen. Om 21.30 uur nemen we de laatste boot van het eiland. Helaas vaart de ferry niet meer naar Oakland en moeten we een taxi terug nemen. Eric moet de chauffeur nog een keer waarschuwen dat hij geen trein is en dus niet op de treinbaan mag rijden . We zijn uiteindelijk om 22.30 uur weer bij het hotel en hebben nog geen avond eten gehad. Dus dat wordt een snelle burger bij In-n-out Burger. Ik had me voorgenomen geen hamburger te eten deze vakantie, maar op dit tijdstip toch de enige mogelijkheid. Tis niet anders.......