Highway 1

Later dan gehoopt vertrekken we voor een lange rit over de highway 1 richting Los Osos, ongeveer iets over de helft richting Los Angeles. We hebben vet mazzel, de highway 1, een prachtige weg langs de kust van SF naar LA is 2 jaar (grotendeels) afgesloten geweest doordat de weg op sommige stukken helemaal is weggeslagen door modderstromen. Maar sinds 19 juli is de weg weer helemaal toegankelijk. De kust is echt gaaf, mooie kliffen, en ruige zee. Na 2 uur rijden komen we bij Statepark Ano Nuevo . In dit park kunnen we zeeolifanten zien. We moeten daarvoor wel een wandeling maken van 6,5 km. Maar we besluiten het wel te doen. Het weer is super, de omgeving echt geweldig en zeeolifanten lijkt ons wel gaaf om te zien. Jesper is het er niet mee eens en dat laat hij weten ook, pff..............

Het is inderdaad een prachtige wandeling en bijzonder om deze beesten te zien. 1 van de parkrangers zat schijnbaar verlegen om een praatje en geeft ons nog wat ongevraagde tips mee. Zo moeten we ergens de allerlekkerste cake gaan eten en de dierentuin in San Diego bezoeken. Willen we allemaal niet maar ze blijft bij haar mening....ze hebben echt de allermooiste dierentuinen.

Als we weer terug zijn bij de auto vervolgen we onze lange reis, we hebben nog wat tegenslag door files (schijnt standaard te zijn bij Santa Cruz en Monterey). Bij Big Sur aangekomen zien we de allermooiste zonsondergangen en tja... dan is het donker en kronkelt de weg nog zo'n 2 uur door. Verlaten, donker en alleen maar bochten. Niet fijn, maar toch was de mooie rit het waard. Lang heb ik thuis getwijfeld bij het uitstippelen van de reis om nog een extra overnachting te boeken tijdens deze rit. Was zeker fijn geweest maar uiteindelijk toch gekozen voor de 3 laatste nachten in San Diego; rust, strand, voordat we naar NL vertrekken. Aan het einde van de vakantie zijn we er vast blij mee (denk ik ).

Tijdens de uren durende rit langs de kust waren er geen restaurants beschikbaar, puur natuur.....Dus wederom om 22.00 uur een hamburger bij de Mc Donald, grrrr. Morgen hopelijk beter voer. Ook nu weer, het is niet anders..........