Veldkamp.reismee.nl

Vertrek naar Los Angeles

We worden wakker in het Seapines Golf Resort in Los Osos, waar we gisteren in het donker aankwamen. We zijn een van de jongsten blijkt, de grijze duiven van Californië verblijven hier voornamelijk. Alle reden om snel richting in LA te knallen, Merels dream en dan met name de letters in de bergen HOLLYWOOD.

De rit er naar toe is ook weer lang. Rond 15.00 uur komen we aan in het hotel, Sportmen's Lodge. Het blijkt een zeer aangename plek te zijn in Universal City. Het is eigenlijk een oud motel, dat helemaal is opgepimpt tot uber hip hotel modern ingericht met een grote tropische tuin en groot zwembad met meer dan genoeg ligbedden. We hebben geluk dat we een kamer hebben geboekt direct aan het zwembad. De komende twee dagen hebben we directe toegang van ons terrasje naar het zwembad, heel erg prettig. Het terras van het zwembad is al snel onze eetplek.

Omdat onze stapel was inmiddels is gegroeid tot een berg van zo'n 2 meter hoog moet er eerst een laundry worden opgezocht voordat we eindelijk richting de letters kunnen rijden. Nadat de was is gedaan, we de goede kleding eruit hebben gehaald om in het hotel te laten drogen, zetten we de droger aan en halen dat wel een keer op wanneer het ons uitkomt, 24/7 open, ideaal.

Vantevoren heeft Merel al het nodige speurwerk gedaan en nauwkeurig uitgezocht waar de Buddha to Buddha winkel is en op welke plek de letters op zijn mooist gefotografeerd kunnen worden. Jesper is kampioen navigeren geworden deze vakantie en loodst ons eerst naar de winkel. Het blijkt een motorzaak te zijn met een kleine vitrine Buddha to Buddha sieraden, maar helaas geen ringen. Vervolgens navigeren we ons via heel veel kleine bochtige weggetjes door de bergen van Hollywood naar het hoogtepunt van de vakantie volgens Merel, de HOLLYWOOD letters. Het duurt lang, we vragen ons af of het wel goed gaat komen en de stress neemt toe, want het duurt niet heel lang meer voordat het donker wordt. Nadat de verkeersborden steeds dreigender worden "verboden te stoppen, 500 dollar boete" enz., zien we ineens een mensenmenigte, dus we zitten goed. De foto hotspot voor de letters is gevonden. Tijd om foto's te maken, uiteraard Instagram proof. Eric wordt erg onrustig vanuit de auto, want waar we staan mag hij nergens langs de weg stoppen, dus pakt hij een oprit van een villa waar hij merkt dat hij op de camera wordt vastgelegd. Dus hop hop, echt de laatste foto's nu en weer gaan. Ik maak nog snel een foto van de oprit van de villa, om aan te tonen mocht het nodig zijn, dat er geen bord op de oprit stond dat je daar niet in mag rijden of eigen terrein of zoiets. Dus dan mag het.....

Op de terugweg pikken we de rest van de was op en halen aan de overkant Thai food bij een echte Thaise dame blijkt. We maken een leuk praatje over haar land en ze blijkt te weten dat wij uit het land van de tulpen en de windmolens komen.

Op naar het hotel, waar we in de tuin van het zwembad kunnen eten en er ook nog tijd is om te zwemmen.