Veldkamp.reismee.nl

At the beach in San Diego

Het hotel in SD heeft geen ontbijtservice, dat lijkt in Californië normaal. Maar inmiddels hebben we ontdekt waar we lekker Frans stokbrood en Franse croissants kunnen halen, we hebben Gouda kaas ontdekt, we kunnen eitjes koken op ons kooktoestel, beetje jus en appelsap erbij en de conclusie; ons eigen gefabriceerde ontbijt is misschien wel lekkerder dan de Amerikaanse ontbijtjes die we de eerste twee weken in de hotels hadden.

Na het ontbijt willen we eigenlijk winkelen in de Fashion Mall, maar dat komt niet uit met de planning van meneer Jesper. Hij heeft nl. bedacht de hele dag te gaan facetimen met Ilse. Nou vooruit we zijn flexibel. Dan morgen maar naar de mall. We moeten ook nog naar de Best Buy, zeg maar de Mediamarkt van Amerika. Malin, onze bijna brugpieper moet een laptop hebben voor de middelbare school. Misschien is het aantrekkelijk om de laptop aan te schaffen in Amerika. Bij de Best Buy kijken we wat rond, laten ons informeren. Net als bij de Mediamarkt in NL blijkt de informatie onder de maat. Kieskeurig.nl erbij gehaald, wat heen en weer app'en met de afdeling ICT van Eric zijn werk en de conclusie is dat het aantrekkelijk is om de laptop hier aan te schaffen. Dus na een uurtje verlaten we het pand met een mooie HP laptop met touchscreen scherm voor de bijna brugpieper onder de arm.

In de middag vertrekken we naar het dichtst bijzijnde strand. Jesper gaat nog steeds niet mee, geen tijd....De golven zijn enorm. Dus een heerlijk middagje zon en zee. Wanneer Eric en Malin gaan zwemmen, ik een rondje over het strand ga lopen, blijft Merel achter om op onze spullen te passen. Geen probleem want ze is nog moe van de slechte nacht op de slaapbank vannacht. Maar tijdens haar middagdutje wordt ze beroofd......van ons laatste restje brood en kaas. We werden tijdens het nuttigen van onze lunch al nauwlettend in de gaten gehouden door de meeuwen, maar zonder toezicht hebben ze toegeslagen en de broodzak gepikt. Ondertussen wordt Merel vergezeld door zeker 20 meeuwen. Niet echt haar ding. Een of andere Joe komt naar haar toe, stelt zich voor en vraagt "wie ze is en waar ze vandaan komt". Toen ze zei uit Nederland te komen, was zijn reactie "wat ze dan hier deed", wij hadden volgens hem genoeg kust in ons eigen land. Tja klopt, maar dan anders.

's Avonds fabriceer ik onze laatste maaltijd op ons eigen kooktoestel. Een niet al te ingewikkelde spaghetti. Na het eten willen we nog een bezoek je brengen aan het Gaslamp Quarter, een gezellige wijk met voornamelijk restaurants blijkt. Een parkeerplek vinden is vrijwel onmogelijk of we moeten minimaal 12 dollar per uur betalen. We besluiten dit niet te doen. Morgen gaan we uit eten en lopen dan wel een rondje. Terug naar het hotel.